Auteur: Roland van Os

  • FotoFair 2026

    Het was eigenlijk niet de bedoeling om dit jaar naar de FotoFair te gaan. Maar door het winnen van 2 vrijkaarten heb ik mijn agenda aangepast. Deze kaarten zijn gewonnen bij Foto-Groep.nl.

    Zondag 7 juni zal ik met Rob Traas richting Eersel rijden. Uiteraard zullen de foto’s worden toegevoegd op mijn PixieSet-account.

  • Burning Man – SterkZichtbaar

    Vandaag contact gehad met SterkZichtbaar over hun Photo Experience – Burning Man.
    Deze zal plaats vinden op 13 juni op het strand van Vrouwenpolder.

    Heb me hiervoor opgegeven en ben benieuwd naar het event.
    Heb samen met Marcel (@sterkzichtbaar) destijds op een fotocursus gezeten in Terneuzen.
    Samen met Marcel en Jolien v. Troost (@jolienvantroostphotography) nog eens met zijn 3-en een fotoshoot gedaan destijds in Doel (B).

    Na afloop van dit Photo Experience zullen er zeker foto’s verschijnen op mijn website en mijn Social Media.
    Dus nog even wachten tot die tijd . . .

  • Sony A7IV

    Yes . . . Eindelijk ook de overstap gemaakt naar ‘mirrorless‘.
    We hebben een Sony A7IV aangeschaft met een FE 24-105mm F4G OSS lens.
    Dit alles bij onze lokale leverancier: Foto Bleijenbergh in Axel.

    Voorlopig zijn we bezig om dit toestel/lens nog goed te leren kennen.
    Dan zullen we onze software (Capture One) moeten gaan updaten, omdat onze verouderde versie de nieuwe RAW-bestanden niet kan lezen.

    Kortom, nog wel wat te doen alvorens we ‘lekker aan de slag‘ kunnen.

  • Gestrand . . .

    Vandaag in Terneuzen wezen kijken naar een gestrand binnenvaart schip.
    De “Coccinella” (80mtr lang en 10mtr breed) was gestrand ter hoogte van Terneuzen.

    De foto’s hiervan zijn te vinden op mijn ‘socials‘ (de linken hiervan bevinden zich onderaan iedere pagina).

  • Carnaval 2026

    Zaterdag 14feb. de eerste optocht bezocht op Vogelwaarde.
    Hoop dit weekend nog meer optochten te bezoeken en foto’s te maken.
    Lekker wat foto’s gemaakt en de Foto-WebShop op OYPO weer aangevuld.

    Hier kunt U alle foto’s bekijken en bestellen.
    Dus kijk, geniet en bestel . . .

    Link: https://www.oypo.nl/nl/jomeroma

  • Fotogroep Philippine – expo 2026

    Vandaag weer een foto-expo bezocht.
    Dit keer was Fotogroep Philippine aan de beurt.
    Locatie was De Kaaie.

    Altijd wel weer leuk om dan ook weer bekende tegen te komen.
    Foto’s kijken en een beetje inspiratie opdoen.

    Na afloop nog wat drinken aldaar en een beetje ‘bijkletsen‘.

  • Eerste fotoshoot in 2026

    De eerste fotoshoot in 2026 is een feit.
    Deze was met @HotCougarAlexis (@AlexisCosplaySite) ergens in Terhole.
    Uiteraard binnenkort een uitgebreid fotoalbum van deze shoot.
    Tot die tijd, nog even geduld.

    Hopend op nog meer fotoshoots met @Alexis.
    Maar eerst nog eens enkele ideeën uitwerken . . .

    UpDate:
    Inmiddels zijn er foto’s toegevoegd bij de pagina Portretten.

  • Avondfotografie Hulst

    Gisterenavond in de “kou” nog naar Hulst geweest om enkele sfeerfoto’s te maken van ‘De Nieuwe Bierkaai‘ met de kerstverlichting.
    Foto’s zijn wel redelijk gelukt en op mijn social media (IG en FB) te zien.
    Eén foto is verwerkt in het foto-album Zeeuws-Vlaanderen.

    Vanavond nog eens een keertje terug en dan naar een andere locatie in Hulst om nog meer ‘sfeerfoto’s‘ te maken van Hulst.

  • Halloween-2025 Terhole

    Vanavond nog even op stap geweest met de camera.
    Rondje door Terhole tijdens Halloween.
    Enkele opnamen gemaakt en deze in een ‘FotoAlbum‘ verwerkt welke je HIER kunt bekijken.

    Zat niet in de planning, maar blij dat ik even geweest ben.

  • Fotoclub DOW – Expo 2025

    Morgen (zondag 2 nov.) een bezoekje brengen aan de Fotoclub DOW.
    Deze heeft de Expo 2025 in het gebouw van de PV DOW.

    Die dag kan je nog van 10.00-17.00uur de foto’s gaan bekijken.
    Je moet dan wel even naar Terneuzen, Vliegende Vaart 10.

    Wie komt er ook?

  • Fotoclub Flare – Expositie 2025

    Ook dit jaar organiseert Fotoclub Flare weer een Expositie.
    Dit zal zijn op zaterdag 25 en zondag 26 oktober van 12.00 tot 17.00uur.
    Het zal plaatsvinden in Dorpshuis Binnendéur in de Pastoor Smuldersstraat 1A te Kloosterzande.

    Mijn intensie is om deze expositie ook te gaan bezoeken.
    Hopend om weer een paar mooie foto’s te gaan zien.
    Wie zien we daar ook?

    Update:
    Inmiddels vandaag (25okt.) een bezoekje gebracht aan de expositie van Fotoclub Flare.
    Mooie foto’s gezien en weer even bij gekletst met oa. Rob Traas en Angelo Vlassenrood eens in het ‘echt‘ ontmoet.

  • Foto Safari Begraafplaatsen

    Na een lange periode van ziekte ben ik gisteren (18 oktober) weer eens opstap geweest met enkele ‘collega (hobby)fotografen‘ naar enkele oude begraafplaatsen.
    Deze ‘Foto Safari‘ was geregeld door Franklin Gelderland.

    Afgesproken om 8:00uur in Philippine en van daaruit vertrokken naar de verschillende locaties.
    Eerst in de ochtend een 2-tal locaties bezocht en daarna een lunch.
    Vervolgens in de middag weer twee locaties bezoeken.

    Alles bij elkaar vond ik het weer een leuke bezigheid en een geslaagde dag.
    Op naar een volgende ‘foto-event‘ ….

    Ik zal de foto’s nu verder bewerken en er weer een foto album van maken welke dan weer op deze site geplaatst gaat worden.

  • Fotoshoot kleinkinderen

    Vandaag een foto-sessie gedaan met mijn kleinkinderen.
    Alles werd vanmiddag in de auto geladen waaronder:
    achtergrond met standaard
    flitsers en statiefen

    Bij mijn dochter alles opbouwen en gaan.
    We hebben enkele leuke foto’s gemaakt welke helaas nu nog niet getoond kunnen worden.
    De foto’s zijn voor ‘een speciale reden gemaakt‘.
    Later wss enkele foto’s op deze site.

    Toch een heel gedoe om de ‘kids‘ te laten poseren.
    Maar het is allemaal redelijk gelukt.

    Kortom, weer even leuk bezig geweest met de fotografie-hobby.

  • Fotomodel gezocht

    Voor een fotoshoot in een Urbex-locatie ben ik nog opzoek naar een fotomodel.
    Wie durft dit aan?
    Datum en tijd zijn nog niet bekend, maar worden zsm bekend gemaakt.
    Dit alles op TFP-basis.

    Wie ziet dit zitten?
    Reageren kan alvast via de Contact-pagina of op dit bericht.

  • Eerste Blog-bericht

    Nu op vakantie in Spanje en een Blog-pagina aangemaakt.
    Hier dus een eerste blog-bericht met de aankondiging dat we 18 okt. aanstaande met FotoFranky op een foto-safari gaan.

    Gaan jullie ook wel eens op een foto-workshop/safari of organiseren jullie misschien zelf wel eens een foto-activiteit?

    Laat het eens weten in een reactie hieronder.

error: Afbeelding is Auteurs-rechtelijk afgeschermd !!